hOtscLOpEdia

KiSah kLaSik uNtuK maSa dEpaN... MiMpi yaNg sEmpUrna...

Popular Posts

2:51 AM

MH 1142....

Posted by hOtspUrz

MH Low.. MH-Malaysian Hospitality, MH1142

emm ni la boarding pass aku mase aku blk cuti thaipusam hr tuh.. boarding pass ni in ENGLISH tau (khas 4 arep) walaupun akunye tiket dlm BM.. Tp aku sket tension coz mse self-check in nie ground staff ajar aku cm ne nak check in sendiri tp dia siap mention aku.. ha pilih Bahasa Malaysia lepas tuh masukkan no e ticket.. emm tak pe la.. aku ni orang malaysia kan... Tp yang tak bley blahnye mase aku nak check in luggage bley plak la ground staff tu panggil aku En Amir!!!!! wei en Amir tuh bapak aku tau tak.. nama aku Ahmad Murshidi bin Amir aka hOtspUrz.. hoho. sengal btl la. aku pun time tuh ye kan aje la. Mase tgh check in tuh aku mintak r nak dok kat sblh tingkap 'window view please', Sorry En Amir window viewseats are not available.. emm tak pe la.. Tp mase nak check in ni semua staff mesra pelanggan.. memang peramah dan sopan santun.. siap tnye aku blk kg ke?? sibok je.. hoho

Ni mase aku agk kebosanan la.. haha kat gate A10 (jauh giler dari check in counter). Tgh2 tunggu mase utk boarding ade plak pemandangan menarik lalu kat depan aku.. emm pe lg.. nak amek gambar depan malu plak.. amek belakang nampak mantap plak.. hoho... cun tau stewardess ni.. tunggu ko dlm flight nt.. haha.. Sebelum aku board ground staff soh disable people, children and olders naik dlu... then Golden Club Class.. Lastly economy class naik.. Ramai gak penumpang hari tuh.. mana tak nye flight aku delay dari pukul 11.35am ke 2.25pm.. tapi takpe lah coz Malaysia Airlines inform aku 3 hari sebelum berlepas.. Klo korang naik AirAsia kompom dia tak g tau klo delay.. haha.. Yang best nye hari tuh aku dpt naik A330-200 (wide body aircraft) utk perjalanan KL-Penang.. Selalunya perjalanan domestik menggunakan Narrow body aircraft je cm 737-400 (klo AirAsia A320) - pesawat kecik la.. tapi hari tuh emm naik pesawat besar..

Untuk Keselamatan Sila tegak kan tempat duduk dan pasangkan tali pinggang kaledar..Kepada para penumpang sila baca safety card yang berada di tempat duduk masing2.. dan sila ambil perhatian kepada video keselamatan Malaysia Airlines..


haha.. ni la makanan ringan yg diberikan kepada setiap penumpang.. aku ngan rse tak bersalahnye ambk 2 cawan air n 2 bungkus kacang.. haha... yg membuatkan aku berselera ni sb stewardess cun td yg servekan minuman.. hoho.. aku speaking tp dia bls dlm BM la pulek.. tak pe nak amek 2 pun boley.. Aku memang bangga giler r ngan cabin crew Malaysia Airlines ni coz peramah, sentiasa senyum walaupun ade sorg tuh ade jerawat kat pipi (hoho- nk cover pakai bedak byk).. Kat area ekonomi ni ade 3 stewardess n 2 steward..

Ladies and gentleman we're just landed at penang international airport.. Thanks 4 choosing Malaysia Airlines 4 ur journey from Kuala Lumpur to Penang.. Do take care when oppening overhead compartment and be4 leaving please check all hand luggage with u........ emm ni la pesawat yg bw aku dr KUL to PEN MH1142 A330-200.. Aku sampai kat penang airport dlm pukul 3.15pm.. then terus amek rapid penang to jetty...

Ni la sedikit sebanyak yang aku dpt kongsikan ngan korg semua semasa menaiki penerbangan malaysia MH1142 KUL-PEN..

0 comments: