hOtscLOpEdia

KiSah kLaSik uNtuK maSa dEpaN... MiMpi yaNg sEmpUrna...

Popular Posts

8:47 PM

hOtspUrz..... Interfood Indonesia.

Posted by hOtspUrz

Untuk kali ini hOtspUrz nak kongsi sedikit sebanyak corat coret Interfood Jakarta Indonesia 2011 yang telah hOtspUrz hadiri.. Minta maaf lah ye, terlambat sikit. Maklum lah sekarang ni sibuk sangat2 sejak bos R&D berhenti keje selepas balik dari Exhibition Interfood ni..

makanya ini sajook yang termampoooo.. biasa lah kan persediaan sebelum pameran adalah tempat pameran aka booth!!! sebenarnya booth untuk syarikat hOtspUrz bekerja ni tidak siap lagi kerana terdapat pelbagai masalah. Makanya hOtspUrz & bOs R&D sempat la pergi berjimba-jimba di Kota Jakarta disiang hari nya.. Untuk makluman bukan berjimba sgt ye.. tetapi pergi mencari bahan-bahan serta peralatan yang bakal digunakan untuk pameran..

Difahamkan sampai ke Jam 3 pagi (waktu Malaysia) booth masih lagi tidak siap di "touch-up". Dengan keletihan yg melampau2 ditambah pula dengan se-ekor mangkok ni beli air utk dirinya sajook!!! datang sebagai kumpulan kan?? jadinya susah senang bersama la kan!!!

Selepas seketika hOtspUrz, General Manager (Tn Haji) & Assist R&D pun balik ke hOtel penginapan dulu..

Jeng-jeng-jeng-JENG!!!! hahaha.. ini lah hOtspUrz aka chef of da day!!! Chef la sgt kan.. nak masak pun nan adoooo.. hehe.. Untuk hari pertama pameran, beria-ria ni!! siap ada "food presentation" bagai.. Niat nya untuk menampakkan keceriaan sudut pameran. Tetapi dengan pengunjung yang tidak bersekolah makanya semua hampir hancus!!!!!....

Pameran tuh pameran jugek!! tp posing depan kamera tetap menjadi keutamaan.. MENCAPAP!!! hahaha.. Sepanjang pameran berlangsung, terdapat 4 orang promoter (cewek indonesia) yang dibayar untuk mempromosikan produk syarikat.. waduhhhh kelas banget cewek tuh ya!! seksi gilerrr wa cakap lu!!!! hahaha..

Penat? memang lah penat kalau terlibat dengan pameran ni. lenguh kaki tuh da biasa la kan. Berdiri 8 jam kot!!!! Tapi semua tuh pengalaman kan. Ada yang gembira dan ada yang sakit hati.. haha.. Hari pertama dan kedua tuh produk "sampling" nampak tertib jugak. Masuk hari ke 3 dan terakhir!!! haa hambek kau... makan lah apa yg tersedia!!! minyak masak?? jgn nak diharapkan la minyak baru!!!! tak sempat da nak tukar2 minyak nih!!!.. hahaha..
Apa-apa pun semua nya HALAL!!!!

Pengalaman yang tak dapat dilupakan disana apabila seorg pengunjung dtg mencuba bebola daging lembu. Di Indonesia bebola di panggil "bakso" dan lembu di panggil "sapi". Walaupun "product tagging" telah tersedia namun si pengunjung ni masih lagi tidak paham-paham bahasa makanya beliau pun bertanya: "mas ini apa ya??" hOtspUrz pun menjawab pertanyaan tersebut: "Ini bakso sapi pak"!!! Pengunjung tuh mcm terkujat pulak : "apa bakso BABI"?!!!!! (dengan muka yang terkejut dan nak luah kan semula apa yang dia makan)!!! eheh!!! enggak pak ini bakso SAPI!!!!!! semuanya HALAL Toyibban!!!.. huhhhh...

Jadinya selepas kejadian hOtspUrz langsung menunjukkan skill ENGLISH!!! makanya semua pertanyaan akan di jawab dalam ENGLISH!!! ngeee!!!! dan sampai satu ketika pengunjung bertanya "Kamu dari MALAYSIA??.. Yes I am!!!..

Sebenarnya bila kita berbahasa inggeris dorg tak banyak bertanya sangat!!! huhh malas deh mau jawapin..!!! capek banget nih!!! hahaha..

Cukup lah buat seketika ini ye.. nanti hOtspUrz sambungkan lagi pengalaman-pengalaman di sana.. InsyaAllah.. Sebelum berakhir hOtspUrz selitkan sekeping gambar buat tontonan anda.. Makluman ye!! INI ADALAH ROTI SEBENAR!!!!!! BOLEH DIMAKAN, TETAPI SELEPAS PAMERAN BERAKHIR!! hahaha.. SUMPAH CANTIK GILER!!!!!


0 comments: