hOtscLOpEdia

KiSah kLaSik uNtuK maSa dEpaN... MiMpi yaNg sEmpUrna...

Popular Posts

7:47 PM

hOtspUrz.... ulang tahun pertama...

Posted by hOtspUrz

Tanggal 20 SEPTEMBER 2011 tarikh ulang tahun hOtspUrz kje kat NEGARA ARAB SAUDI da!!!! tak sangka pejam celik pejam celik da setahun hOtspUrz kje kat sini!! Alhamdulillah.. rezeki yang Allah kurniakan kepada hOtspUrz...

Tapi macam tak percaya pun ada, mana taknye dlm masa setahun da berapa tempat hOtspUrz pergi untuk temuduga.. maklum la dalam hati ni asyik fikir nak cari kje lain je!!!.. tp rezeki dan nasib belum menyebelahi hOtspUrz lagi.. makanya kerja la jugek hOtspUrz di NEGARA ARAB SAUDI neh!!! huhu..

Sebenarnya hOtspUrz dpt tawaran kje kat sini kalau diikutkan surat tawaran adalah bertarikh 8 SEPTEMBER 2010!!! haaa tau tarikh apa?? haiyoooo jgn nyanyuk ye!! tu tarikh beday hOtspUrz!!! haha.. emm agak mempunyai talian yg rapat ye.. tp tolong la doakan untuk hOtspUrz supaya dapat tawaran tempat laen yang lebih bagus dan menarik... ate teman udah edak tahan lagi neyh!!! teman udah meluat!!! haha..

tapi kan bila sudah menjangkau umur setahun kje kat tempat ni, tak kan la syarikat tak naik gaji?? emm bonus sekurang-kurangnya 5 bulan!!! public listed company kan!!!! mesti la untuk berbillion-billion...... Untuk makluman anda ye!! jangan la terpengaruh dengan public listed bagai!!! nan ado!! habus sajok!!! yang dapat DAGING KERBAU (INDIAN BEEF - Silver side) 2 kg sajjjoooookk!!! haaa. buat serunding masa raya ok!! kepada sesiapa yang bertandang ke rumah hOtspUrz hari raya lepas dapat la merasa serunding daging dari public listed company!!! hahaha..

tetapi baru-baru ini, ada perkhabaran gaji akan dinaik kan.. dan Alhamdulillah.. selepas 3 bulan penilaian dilakukan oleh pengurusan... Gaji hOtspUrz dinaik kan..

isyhhhh.. kalau macam ini gaji hOtspUrz da menjangkau myr 8000 la kan!!!! public listed company!! mesti la naik kan gaji sekurang-kurangnya 50%!!! huhhhhh... PTPTN?? emmm 2 tahun lagi selesai la hutang2 hOtspUrz.... tapi semua tuh angan-angan je la!!! public listed tidak semestinya kaya!!! tak semestinya "sales" bagus... makanya hanya nilai ini sahaja yang mampu diberikan oleh public listed company ni!!
apa - apa pun Alhamdulillah.. syukur kerana ada jugak la "increment" selepas setahun hOtspUrz menjadi "the only FOOD TECHNOLOGIST" kat sini.. walaupun kje bapak byk!!! dan walaupun exec2 lain (xde degree food tech o food sc & ada yang SPM sajokk) gaji lebih dari hOtspUrz!! dan yang paling tak tahan ada seorang OFFICER neh gaji lebih dari hOtspUrz!!!! emm biasa la kan PUBLIC LISTED COMPANY!!!


makanya!!! apa yang hOtspUrz lakukan??? cari la kje lain untuk mendapatkan kehidupan yang lebih selesa dan jangan sesekali membeli produk buatan PUBLIC LISTED COMPANY!!!! hahaha.. i'll boycott your PRODUCT at ALL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..
hahaha.. eh hOtspUrz bukan jahat ye... itu kan kuasa pengguna!! kita berhak untuk memilih produk yang LEBIH BERKUALITI dan BERSIH!!! selain daripada HALAL yang terjamin..

cukup la untuk kali ini..

0 comments: