hOtscLOpEdia

KiSah kLaSik uNtuK maSa dEpaN... MiMpi yaNg sEmpUrna...

Popular Posts

8:16 PM

hOtspUrz... PENANG - KUALA LUMPUR

Posted by hOtspUrz

ujung bulan September hOtspUrz terbang bersama-sama awan dania!!! yeah!!
Seperti sedia maklum hOtspUrz pergi ke Jakarta untuk menghadiri Exhibition di Interfood Indonedia 2011.. Jadinya ini sedikit sebanyak corat coret penerbangan hotspUrz menuju puncak gemilang cahaya!!! eheh!! apo neh!! tuh akademi fantasia, corat coret penerbangan hOtspUrz menuju ke Jakarta Indonesia..

Tarikh : 27 September 2011
No Penerbangan : MH 1145
Jenis Kapal Terbang : Boeing 737-400
No Pendaftaran Kapal Terbang : 9M-MPQ
Tempat Duduk : 25 A / Ekonomi
Masa Berlepas : 12.00pm
Masa Ketibaan : 12.55pm

hOtspUrz tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang pada jam 11.00am, dengan keadaan Lapangan Terbang yang agak sesak dan sempit dek kerana dalam proses menaik taraf makanya tidak sempat la nak ambil gambar. Sangat-sangat terkejar-kejar ketika itu, makanya sampai saja di Lapangan terbang terus ke kaunter daftar masuk (check in) dan terus masuk ke "boarding area"!!! huhhh.. Ini kerana "boarding time" jam 11.30am.. hOtspUrz terus di check in dari Penang-Kuala Lumpur-Jakarta, makanya beg + barang-barang yang hOtspUrz terus akan sampai ke Jakarta, tanpa perlu di check in semula di Kuala Lumpur.

Selepas "scan hand-carry" hOtspUrz terus melangkah ke Gate 12 untuk pelepasan ke Kuala Lumpur. Dari jauh sudah kelihatan B737-400. Tepat jam 12.00pm pesawat pun berlepas ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur..



"legroom" emm agak sempit ye.. maklum la hOtspUrz kan tinggi!!! huhu.. Tapi agak boleh tahan la, kalau nak dibandingkan dengan "kini sesiapa pun boleh terbang"...

Untuk menghilangkan bosan selama 50 minit penerbangan ini la peneman hOtspUrz selain daripada Utusan Malaysia.. Isyh2.. bosan ke hOtspUrz?? kejap sangat kowt penerbangan ni... haha.. Going Places!! sebenarnya hOtspUrz nak sangat majalah ni untuk edisi bulan OGOS 2011.. tetapi tidak kesampaian ye!! hOtspUrz tak ke mana bulan Ogos lepas.

Apa-apa pun sempat jugeekkk bergambar dlm TOILET!!! (cempera la sket!!!). Sebenarnya niat hOtspUrz nak skodeng pramugari kat "Galley".

Salah satu permandangan sebelum mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur. Sebelum mendarat tetiba pesawat mengalami pergolakan yang agak kuat.. Kecut perut hOtspUrz kerana kali pertama kejadian sedemikian rupa berlaku.. Sampaikan ada seorang penumpang yang berada di dalam tandas menjerit. Lawak la pulak bila di imbas kembali kenangan tuh.

Walaubagaimana pun pendaratan pesawat sangat-sangat lah sempurna. Tidak terasa pun bila tayar pesawat menyentuh landasan.. Sebaik sahaja hOtspUrz melangkah ke "Main Terminal Building" hOtspUrz terus terkejar-kejar ke "Gate H4" kerana mempunyai hanya 30 minit "transit time" di KLIA. Dari Gate B6 hOtspUrz perlu ke Gate H4 sebelum jam 1.25pm. Tetapi tanpa disedari pintu pelepasan telah ditukar ke Gate H6, makanya perlu lah melangkah kaki kehadapan lagi!!!..


1 comments:

brownsugar said...

cayalah bg shidi
amk video lgik..
bestnyer..hehehe