hOtscLOpEdia

KiSah kLaSik uNtuK maSa dEpaN... MiMpi yaNg sEmpUrna...

Popular Posts

2:34 PM

hOtspUrz GASTRIK ACUTE??!!!!

Posted by hOtspUrz

Sepanjang 2 minggu ni hOtspUrz selalu sakit perut.... Angin... memulas... dan mcm2 lg.. knp ea.. food poisoning ke?? ntah la.. tp da cm kritikal sgt sakitnye.. emmmm hOtspUrz better g klinik... tp skg ni kan tgh exam.. aduyai!!!! Tp sepanjang exam perut memang sakit.. hampir sume paper aku kuar awal coz tak tahan sakitnye.. emm tp mse paper microkom aku da tak tahan.. tak sampai 1jam lg da meragam gile perut nih.... then aku terus kuar g poliklinik UKM kesihatan coz time tuh PK da nak tutup da.. emm.. mse kat klinik aku terpaksa tunggu coz ramai gak r pesakit... then ble da jumpa dr ckp sakit perut biasa n angin je.. dpt la ubat sakit perut n swecon ubat angin..

Tapi nxt day sakit lg, n bertambah deritanya.. emm pe lg terpakse la g klinik sekali lg.. tp 1stly nak ucap thanks kat alip coz dia tolong bw g klinik hr tuh coz aku da tak daya nak bw motor.. sakit cm nak mati.. huhu... mse tuh dr bg 2 jenis ubat gak.. emm ukm kesihatan ni kedekut la plak.. 2 jenis je.. ala lebih rm30 pun tak pe la.. aku ade duit nak byr.. hahaha.. dr bg ubat nama ranitidine (gastrik) n swecon (gastrik/angin)

Malam isnin pulak aku perut terasa sakit lg.. aduyai!!!!! esk ade paper!!!! cm ne nih!!! study tak hbs lg!!! waaaa!!!..........tawakal je hotspurz time tuh... nak wat cm ne da takdir.... emm mase exam tuh tetibe plak perut terasa sakit.. arghhhh... otak pulak da cm tak bley nak concentrate utk jwb soalan.. emmm ade 2 soalan esei tak jwb lg nih!!!!..aduyai!!!! jam pulak tak br je nak dekat 1jam.. mse utk paper ni 2 jam... huhhh... lepas 1jam 15min terus aku kuar coz da memang tak tahan lg da.. g PK amek check.. kali ni aku dpt 4jenis ubat.. huhu... mne taknye coz ble dr tnye ubat yg sblm ni mkn berkesan ke tak, aku ckp tak berkesan.. haha. amek ko dia bg byk gle dadah!!! mkn la kamu dadah tuh wahai hOtspUrz.. wakaka.. Alhamdulillah hr tuh aku sihat siap petang tuh bley g jogging ngan azam, aman, top n aidil.. haha..
Tp lepas mkn mlm dlm pkl 11mlm perut mula meragam... huhhh.... sekali lg cm da nak sampai ajal aku rase sakitnye.. nak nangis pun ade time tuh.... duduk dlm bilik da rse cm neraka da.. nak baring pun tak bley, duduk lg la tak bley.. nak tdo pun tak bley... efect ubat aku mkn plak pening ngan cirit birit.. aduyai!!! letih!!!!.. dlm pkl 4 pg mula rse loya n nak muntah!!! pas muntah br le bley tdo..

Bangun esknye plak sakit jugek.. bertambah2 la pulak sakitnye.. mkn ubat je terus muntah.. badan da menggigil, sejuk tangan.. then aku g PK sekali lg... kali ni dr pompuan pulak.. dia soh baring nak check perut.. then dia tekan2 kat perut.. (time tuh sakit + geli) haha hOtspUrz tak tahan la geli.. huhuh sengal!!! pas2 dr ckp " nt awk g injection kat Emergency Room pas2 amek ubat tau" ade 2 injection, dr akan bg ubat tambahan n ubat cecair utk alkalikan perut awk.. emmm.. otak aku pk bilik aku nt da bley buka "Farmasi hOtspUrz"!!!! Dengan sakit aku berjalan g ER utk injection.. 1st injection kat bahu.. emm tak sakit pun!!! haha... 2nd kat urat tangan.. tak sakit jugek!!! haha.. tp pas je injection perut tak de la kurang sgt sakitnye.. still rse jgk...pas amek ubat nak blk kolej hotspurz da cm tak de tenaga nak bw motor.... huhh nak mintak tlg member2 tp cm sume tak de.. tak pe la.. try la bw motor tuh.. tp ade pak arab ni tgk aku coz time tuh aku da pucat n memang tak larat da.. bila aku da bley start moto dia pun blah.. haha..

Ni la ubat2 yang aku dpt sepanjang wat lawatan ke Poliklinik UKM Kesihatan dan Pusat Kesihatan UKM bangi!!!! Ikot arahan ye hOtspUrz mkn ubat.....
Disamping perubatan Moden, ubat2 tradisional tidak dilupakan oleh hOtspUrz.. haha.. Siap Krim Susu Kambing lg.. wakaka.. pil Chi-kit teck aun (nak kentot byk2) haha... Thanks to arep utk minyak angin nih...


Akhir kata.. marilah kita berdoa agar hOtspUrz cepat sembuh seperti sedia kala.. mudah2 an dapat meneruskan kehidupan yang lebih sempurna untuk sama2 dalam mimpi yang sempurna.. AMIN!!!!!!! (haaaa puas hati??!!!)


p/s: kepada member2 yg ym n msg aku tp tak de respon mintak maaf ye.. coz time tuh hOtspUrz tgh menahan kesakitan.. da tak layan da msg, call or ym.. kecuali.....

0 comments: