hOtscLOpEdia

KiSah kLaSik uNtuK maSa dEpaN... MiMpi yaNg sEmpUrna...

Popular Posts

7:07 PM

Kisah Klasik sEkOLah hOtspUrz

Posted by hOtspUrz

Sekolah Kebangsaan Sungai Petani (SKSP) atau lebih dikenali sebagai Sekolah Jalan Sekerat!!! haha.. nak tau knp sekolah ni dikenali Jalan Sekerat??? Ni lah faktanye.. haha alamat sekolah ni Sekolah Kebangsaan Sungai Petani, Jalan Sekerat, 08000 Sungai Petani Kedah.. Disebabkan nama Jalan Sekerat kat alamat tu org pun gelarkan Sekolah Jalan Sekerat... Tp byk sgt memori ngan SKSP ni.. aku nangis xnk g sekolah mse darjah 1, naik basikal g sekolah ngan member2, mak aku excident mse nak amek aku dr sekolah dan mcm2 lg lah.. klo tak silap aku mse darjah 1 aku kelas 1D tp lps kes aku tak nak g sekolah cikgu tukar kelas ke kelas 1C.. time ni kenal n baik ngan syahkairi ngan wan amirol.. haha. diorg ni 1taman perumahan ngan aku!!!... ingat lg mse darjah 1 aku takot g sekolah sb kne marah ngan cikgu math.. nama dia tak ingat da la...haha.. Tp spjg bljr kat SKSP ni hOtspUrz ada ramai gak member2 spt syahiran, syamsul azwan, syahkairi, wan amirol dan yg lain lupe la pulek!! haha.. Teacher Rasamah paling aku ingat coz dia la 1 1 nye teacher yg sexy n unik coz dia ni mix ngan omputih kot coz pelik sgt... cikgu megat ajr KH minat kat dia.. haha.. kisah klasik btl.. perkara yg gempak terjadi kat SKSP bila cikgu megat jatuh dr bumbung rondok (skg tmpt tuh da jd surau sekolah) siap ambulan Hospital Daerah Sungai Petani dtg!!.. Pastu kejadian bdk2 terkunci kat dlm pondok tuh.. emm scary beb.. siap nangis ramai2 tuh.. wkakaka..

Ni pulek Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Sungai Petani!!! hOtspUrz bljr kat cni dari form 1 until form 3.. form 4 tuh tak sampai sebulan coz da pindah g skolah lain. ntah la hati time tu membuak2 nak pindah sekolah coz tak tahan ngan surroundings!!!!.. no komen lah.. t ex-smkbsp marah pulak klo tulis.. Cikgu yg paling hOtspUrz ingat ialah cikgu junaidah (ajr sains form1), Cikgu Zaida (klo tak silap la nama dia-Ajr Sains form3 n Biology form 4) Cikgu Esah (ajr BM form3- cikgu ni la yg hasut bdk2 kelas 3A soh pindah sekolah lps PMR) dia ckp sklh ni da teruk sgt disiplin!! haha..Teringat plak mse form3 hOtspUrz selalu main waktu kelas English ngan Sobri (member sblh) pastu kne la ngan teacher ape nama ntah.. "Murshidi r u pay attention to my class?".. emm sobri pulek asyk gelakkan aku!! haha.. Skg ni Member2 form 3 SMKBSP da yg still ade connection bpe org je.. emm ntah la yg lain g mne...

Sekolah Menengah Kebangsaan Khir Johari (SMKKJ ato lbey dknali sbg KJ) aku jejakkan kaki untuk form 4 dan form 5 coz aku da memang nekad nak pindah sekolah slps sume member2 aku kuar dr SMKBSP g SBP,MRSM n Teknik.. Kat KJ ni aku amek Science Stream coz minat ngan bio. haha.. tp first day register cikgu Ismail (cikgu yg incharge bdk br msk) suggest kat aku amek kejuruteraan coz kelas kejut xramai sgt klo compare ngan kelas bio. hoho.. tp aku ckp xnk tukar, nk amek bio gak.. haha..First day msk kelas da jumpa cikgu kelas nama dia cik tan choon im.. tp mse form 5 dia da tkr status ke PUAN!! tp nak sorok2 pulek.. haha.. Byk sgt kisah2 klasik mse form 4.. Nama glamer aku KEMAT klo korg nak tau form 4 la startnye.. Member yg bg nama ni HAFIZI!!!.. mula2 memang tak nak ngan nama ni tp da tiap2 hari dorg panggil aku nama tuh.. lekat la pulek.. haha.. emm klo korg nak tau cm ne bley dpt nama tuh korg tnye la sendiri member aku tuh.. hahahaha... mse form 4 neh memang klasik gler r kelas coz building asal SMKKJ.. tingkap pakai jaring besi.. huhu.. tp mse awl2 msk aku da kne denda ngan PK HEM coz tak pakai neck tie btl2.. haha.. pumping 10kali!!!!!! malu sey!!!

mse form 5 hOtspUrz pnah wat kije jahat.. haha cikgu Tan Choon Im msk nak ngajar Add Maths hOtspUrz kuar ikot pintu blkg g melepak kat library (kunun2nye study) tp sbnrnye nak lari dr kelas add maths.. haha... sb tuh la result add maths aku terok!!!. haha.. subject yg menjadi feveret hOtspUrz CHEMISTRY!!!! mne taknye stp hr ade extra class.. tak g je kelas dia siap la t cikgu teoh ah ngoh neh tepon rumah gtau parent!!!!!!! huhhh paksarela tau g extra class!!!. emm tp thanks you teacher!!!! skg neh aku amek course kat pusat pengajian sains KIMIA & teknologi makanan.. kimia tuh penting,.... haha... mdm Lee Poh Geik plak english teacher aku utk form4 & 5.. byk sgt kenangan ngn mdm neh coz dia ni da bley panggil Granny!!!! rambut pun da luruh!!! fesyen dia tak bley blah!!!!! nak cr gmbr utk contoh tak sampai ht plak coz t ilmu xberkat plak.. tp siyesly kelakar sgt old fesyen gler!!!! mse aku da bis skolh dgr cite dia pakai rambut PALSU!!!! wah nak cover la tuh!!! wakakaka.. mse kat kat SMKKJ neh budak sblh aku dr form4 smp form5 kami melekat bersama!!! haha.. tak nak ubah tempat duduk tau.. nama dia damien de silva!!!!! emm amek ko budak portugis tau!!!! tp dia neh mix ngan indian la.. huhu..
kelas fizik penah gak hOtspUrz wat hal. aha dlm lab neh mr Chin Chia Yang ngah ngajo hOtspUrz merangkak kuar kelas g KOOP!!! haha.. cari makanan lapo sgt!!! huhu.. bab mkn neh tingat pulek hOtspUrz kantoi mkn dlm kelas.. nk tau spe yg kantoikan?? cik TAN CHOON IM la!!! murshidi sy ajr didepan u makan!!! td rehat tak cukup makan ke?? huhhhhh.. u makan apa tuh??? u jgn nak sorok mkn tuh.. bagi sini!!!! huhhh.. kne la plak rampas kacang pedas!!!.. yg tak bley tahan nye dia bley plak perli aku next class!!!!! nak tau?? murshidi u mkn lg dlm kelas sy ka?? huhh.. nak tau aku jwb pe?? ye sy mkn lg.. ade 1 kontena lg kacang neh!!! huhu.. sume org gelak!!! gua punye member pulek siap menambah!!! tgk perot la cikgu!!!!... emm sbnrnye byk lg kisah2 ngan cik Tan choon Im neh tp mls la nak taip.. haha..
cukup lah setakat neh ye..
wat skolmate yg diingati spt, akmal(UNIMAS), fendi, hafizi(KPKT), linda (TNB), kei-own(APMM), cikgu zaina, miss see seha(nurse), Vasant, abot(cikgu-da kawen), Ct zaleha (ex-UKM-marine sc), ct Jue (br kawen gak-UPM fod Tech), Sue (UiTM-cikgu sandaran), Intan(lecturer kat KMK), dan ramai lg lah.. korg memang best..
tak dilupakan buat semua guru2 yg pernah mengajar hOtspUrz..
TERIMA KASIH!!!!

0 comments: