hOtscLOpEdia

KiSah kLaSik uNtuK maSa dEpaN... MiMpi yaNg sEmpUrna...

Popular Posts

7:23 PM

hOtspUrz aka babYsitter Qashrina (na)

Posted by hOtspUrz

haaa apa hOtspUrz jd babysitter?? biar btol.. adoi.. merepek je la ko neh hOtspUrz!!! emm lantak la pe org nak ckp.. janji bende yg aku wat ni halal dan xnyusahkan org.. hehe


hOtspUrz dpt call pkl 11 lebih pagi td dari kak ngah (cousin aku) tp on that time hOtspUrz memunaikan kewajipan melabur di amanah saham nasional kat hujung aras.. tp selalunye kak ngah call nak ajk lunch sme2 coz dia selalu je dtg ukm ni, meeting ngan TNC lah, Lestari lah, FKAB lah.. emm mcm2.. kak ngah ni pun terlibat dlm park n ride programme tau.. adoi!! kak ngah.. dgn baik hati hOtspUrz pun call back coz nak tau knp call td..
kak ngah plak mulakan ayat ngan baik sekali.. tnye ade kelas tak hari ni.. mat (hOtspUrz - nama kat kampung) free tak hari ni.. emm sume soalan dia dijwb ngan mat tak xde kelas n tak wat pape pun.. haaa kak ngah mulakan mukadimah!!! emm nak mtk mat tolong jge Qashrina jap bley?? coz abg joe (husband kak ngah) blk kg urgent ade org meninggal kak ngah ade meeting kat lestari pkl 2.30ptg.. tak de spe nak tlg tgk2kan na. emmm otak aku da pk mcm2.. adoi jd bapak tunggal!!! jd babysitter, jd maid, jd........ arghhh.. emmm aku pun jwb.. emm tak pe kak ngah.. mat ok je jge na.. coz kejap je kan kak ngah meeting.. xpe2.. emm thanks mat!!! tak pe t bw na g McD coz dia nak main kat play land McD.. ok..
adoi.. sempat gak aku msg sha mtk tlg join g McD coz tlg jge kan na neh.. hehe thanks Sha & Syazana.. huhu..
tp mse on da way nak g McD!! hOtspUrz wat kije giler!!! adoi nsb baik tak xcident kat roundabout mapley!!!! haish!!! hOtspUrz oh hOtspUrz!! bw la kete hati2.. memang da dkt sgt da ngan kete dpn. klo tak memang cium bontot lah!! tp ade plak perkara yg tak diingini!!! na plak terhantuk kat dashboard!!!! haiya!! kuat gak terhantuk tuh coz hOtspUrz tekan break kuat coz tak elak drp cium bontot kete dpn!! pe lg na NANGES!!!! adoi choi choi choi!!!! mcm mne neh. na marah kat aku!!! na nages tak nak ckp ngan acu!! (na panggil aku acu)..
emm BERMULA LAH EPISOD PUJUK MEMUJUK!!!! weh letih taw pujuk budak majok neh.. puas aku mintak maaf + bg rasuah (ckp nak beli aiskrim) sume dia tak nak.. na still nanges sampai kat McD!!!!. then dia tak nak turun coz dia ckp xnak kawan ngan acu... na nak blk kat ibu!!!! adoi!!! mcm mne plak neh.. sha n syazana plak try pujuk.. tp tak berhasil jugek!!! then aku pun su0h sha n syazana g order & makan dlu.. biar aku ngan na je.. coz nak pujuk.. adoi!!! lme beb nak pujuk budak neh.. segala bende aku da ckp.. mintak maaf la, ckp tak sengaja la.. mcm2 lah.. but she still with her statement!! Na tak nak ckp ngan acu, xnk kawan ngan acu, NA NAK GTAU IBU!!!, Na nak balik kat IBU!!! Sekarang!!! adoi.. teruk aku kne buli beb ngan na neh..
at last hOtspUrz ngaku kalah then msg kak ngah gtau prob!!! haha.. kak ngah reply " tak pe mat.. dia tuh ngade lebih.. bw je g kat play land tuh then senyap la dia.. its ok mat" haha.. then sha dtg pujuk gak na.. at last dia mengalah!!!! hahahahahahahahahaha jantung aku mcm nak meletop je bila dia tetibe ngaku kalah!!! adoi susah weh pujuk budak majok.. klo anak sendiri kne la siku laju2 kat kepala.. klo awek majok emm tinggal aje kat McD tuh!! balik sendiri.. huahahaha.. nasib baik la anak org... hehe..

time makan tuh ape sje dia mintak sume aku kasi!!! nak happy meal aku beli, nak aiskrim aku g beli.. aku suapkan fries.. hOtspUrz da mcm bapak mithali da!!!..

pkl 4ptg ktorg pun blk UKM coz cousin aku da msg.. hehe.. lps hntr sha n syazana aku pun g Lestari UKM semula.. tunggu kak ngah lme la jugek.. nak hbskan mse tpkse la borak2 ngan na.. tngkp gmbr then dia nyanyi lagu.. emm ingat sedap sgt la tuh... coz dia ni fanatik AKIM!!! siap ckp AKIM tuh BOYFRIEND NA!!! haaa amek!!! statement artis kanak2.. tak bley blah.. nak kawen ngan akim.. selalu tgk akim nyanyi... errrrrhhhhh!! ape2 je lah na.. yg penting ko da tak majok + nanges.. tp na ni sempat amek hp aku then capture gmbr..
acu!!! na amek gmbr lembu!!!! haaa...ye lah tuh. amek je la gmbr ape pun.. janji na da tak marahkan acu da..
hOtspUrz yg udah keletihan.. emm acu acu na amek gmbr acu tido!!! hehehe.. wah suka dia nak kne kan aku ea.. emm tak pe2.. sabar... acu acu na nak amek gambar lg.. aku pun ckp ye la na amek la gmbr ape pun... haaa ni aku na da amek gambar!!! aku tgk la...
eh ape ni na??? gambar tangan na ea?? bukan. na amek gambar KETIAK Na!!! haaa. KETIAK!!!!adoi na pe ni!! tak senonoh btol la.. busuk r ketiak na.. hehehe dia bley gelak pulak...na nak amek gambar ketiak acu pulak!!! errrrr.. isyh2 na jgn wat hal..sudah2!!! dok diam2 ibu da msg dia ckp su0h tunggu kejap.. ibu da habis meeting...

emmm cukuplah utk post kali ni.. adoi selama 1jam setengah hOtspUrz menjadi babysitter!!! siyes penat.. penat sb ape?? penat memujuk.. adoi.....

9 comments:

saiful mohamed said...

ok la..gaya bapa dah ada dah..tgk perut la kan..

fisa said...

hahaha...bg shidi nnt leh lh tlg jge kn ank sy k...=P

Anonymous said...

waaa....so sweet..hehee

hOtspUrz said...

haaa. epol sengal kude.. gaya seorg model ade lah.. then tgk perot?? emm perut kempis suda ye.. huahaha

hOtspUrz said...

fisa tlg jge anak?? wah udah edak sbo ke?? klo nak mintak tlg jge kne la kawen dlu.. oppssss

hOtspUrz said...

leena sweet tu utk a.shidi ke?? ohh thanks a lot.. t a.shidi belikan gula2 eyh... ^_^

iKhRam said...

practice make perfect.. wowowo.. cabaran masa depan bakal menunggu!! sweet ar!! yesza!! semoga jadi bakal abah yg baik!!

iKhRam said...

practise make perfect!! semoga jadi bakal abah yg baik!!

hOtspUrz said...

haha.. yep practise make perfect!! tp lmbt lg kot nak jd ayah.. hehe.. ^_^